Poladagar !

Ridit Pola igår och idag så jag ska skriva lite om lektionerna !

Igår (hoppspecialen) : Hoppade omhoppningssvängar, det gick inte så värsta bra.. Jag satt inte alls ner i sadeln... Och Pola är en sån häst att om man inte sitter på röven och sitter bekvämt rakt upp och ner på henne så stannar hon.. Vilket hon gjorde igår... Jag kände att alla har ju värre dagar nångång och det kan inte gå bra Alla gånger så jag kämpar vidare ! :D

Idag: Red skänklevikningar, det gick rätt bra faktiskt ! RidlärarN påpekade en del saker som aldrig har påpekats före, det är såna saker jag faktiskt kände själv att jag aldrig ridit så förut.. Pola blev ju en annan heppa när jag red på det "nya sättet" Hon lyssnade superbra och sökte sig neråt mot slutet, underbart !
Travade ner henne och lösgjorde henne lite på halvlång tygel ! Uppgiften gav klart effekt och Pola körde ner näsan i backen och pustade ut ordentligt och hon fick trava på i eget tempo vilket hon brukar uppskatta ! ♥

Onsdagens lektion gick deffinitivt bättre än Tisdagens ! :)

Nu ska jag se på "sanning & konsekvens" på tv, handlar och hästhandlare ! ;)

Båda lagen är nu anmälda tills på söndag så nu är det bara att tagga Dressyrtävling då ! :)

Hade bra nu allesammans ! ♥


Arkivbild

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0