Dagen i ord

Tävlade idag då !
gick inte så överdrivet bra faktiskt.. :/ Pola startade jag i 70cm, hon var jäkligt nervös inne på banan, men hon hoppade första hindret superfint :D Sen andra hindret var det inte populärt att hoppa alls.. Så där tog det slut !

Julia skulle jag startat i 80cm, men det blev ändrade planer.. Hon va så jäkla nervig och hoppig så jag visste inte om jag ville sitta på henne eller om jag ville gå brevid henne.. Hon stod och studsade och sprättade bara jag höll i henne ! Så jag satt upp på henne, skrittade fram funkade relativt bra. Hon var inte så lugn, men hon kunde gå som en normal häst ivf !
Så gick jag upp till banan och gick den, sen när jag kom ner och skulle sätta mig upp på henne red jag kanske 10 meter, sen flög hästjäveln rakt upp i luften, och jag flyger av .... ! Aldrig känt att hon flygit sådär jäkla högt upp i luften förut.. :s Men jag landade på fötterna ! :)
Så dom som stod på framridningen frågade mig om jag verkligen ville starta henne, så jag tog Pola i 80cm också !
vi kom lika långt som i 70cm klassen..

Är nöjd, men ändå inte, vet inte riktigt hur det är tänkt att jag ska vara nöjd, men jag är det iaf xd

Comments
Posted by: Eva

haha men julia sådär får man ju inte göra ;) jag tävlade henne en gång i 80 och då bockade hon inte alls, då var hon lugn bara lite pigg då vi hoppade banan men julia är ju sån :) va synd att hon var sådär när du skulle rida :( men du klarar dig väl?

2012-04-03 @ 13:32:36
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0