Provridning

Provred hästen Lukas idag, och jag ska fortsätta rida honom ! :)

Så jäkla härlig häst han är ! Supersöt !
Jag kom dit då, 30 minuter med moped.. Vi tog in honom, jag borstade på honom och vi pratade lite om honom. Han är trafiksäker, snäll i alla lägen osv osv. Skulle reda ut hans man som var så jävla lång, så jag fick damp på den, så jag sket i att reda ut den xd 
Så sadlade jag och tränsade, satt upp och red en sväng ! Red på en åker, skritt, trav och lite galopp. Han var inte så överdrivet mycket utbildad, hästen kunde knappt ett ledande tygeltag ! Något som tåls att tränas på ? Det gick bra att rida honom, han var sådär lagom pigg och lyssnade bra framåt och bakåt :)
Efter jag ridit, red kanske 20 minuter så sadlade jag av och ryktade igen. Jag tog till och med tid på mig att reda ut hans jävla man xD Så jag flätade hans pannlugg (så han skulle se något) och manen (så den inte trasslas).. (Fick även reda på att han är hingst...)
Sen ut en sväng till, frågade om han var tränad från marken och det var han inte, så jag testade lite Nh, lite lätt NH.. :) Han var inte en stjärna på det, men inte värdelös heller :D

Sen hästen tillbaka i hagen, sen hem !

Lite bilder på finisen :))
Observera längden på manen.. !
Den va ännu längre, den ser bara kortare ut nu när jag flätat den ;)

Comments
Posted by: becca

han är envis som en åsna ;) men snäll! :)

2012-04-21 @ 11:22:42
URL: http://beccabergman.blogg.se/
Posted by: Jenny

Varför behåller de honom som hingst? :)

2012-04-23 @ 21:46:36
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se/

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0