Fredag, helg så skönt !

Gick i skolan 8-1 idag, började med textilslöjd 2 timmar sydde fast ärmarna i min kavaj, sydde även fast fodertyget i själva "fintyget" :) Den är snart klar, tror jag behöver ha ngn lektion till så är kavajen klar så ska jag börja sy på själva klänningen, observera att detta är det mesta jag någonsin berättat om min klänning. Det finns en bild på den men jag tänker vara elak och inte lägga upp den ;) Matte sen då, fortsatte räkna med rötter, och bokstäver och för en gångsskull så förstår jag !! Vi fick ut betygen idag också, och jag vill bara bränna upp dom.. Trodde jag hade höjt mer men tydligen inte så jag får väl se hur detta slutar då. Tillval Svenska, kollade film och sen "vanlig" Svenska, jobbade med ordklasser. 
Sitter å chillar gärnet i min säng nu med Bianca :)

Red Indiana igår och i onsdags, haha så jävla söt ponny !
I Onsdags red vi dressyr, ryggningar. Första ryggningarna blev lite kaos, lite missförsånd från både hennes och min sida, då jag lärde mig hur den ponnyn backas så gick allting såå mycket lättare ;) Hon var jätteduktig !
Igår var det hoppning på schemat, herregud jag trodde inte den kunde hoppa xD Aja, vi hoppade korta och långa avstånd, hon hade lite svårt att bära upp sig då det blev kortare avstånd så maaaassor med skänkel så fick vi ihop en bana i galopp så jag antar att vi e nöjda så !

Ikväll blir det ytterligare en lektion, dressyr. Tror det är skänkelvikning om jag inte minns helt fel ! Vill gärna ha en häst idag, det skulle inte sitta helt fel ;) Är verkligen ingen ponnyryttare.....

 
Gammal bild från en hopplektion på Killen får pryda mitt inlägg !

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0