Praodag 2 avklarad !

Tänkte börja detta inlägg med att säga att jag verkligen älskar min praoplats ! :D Gänget, hästarna är så galet bra !

Igår började dagen med att jag fick promenera Natasja, hon hade en senskada så hon håller på sättas igång igen, jag fullkomligt älskar den hästen, så jävla söt ! Ställde in henne i boxen igen, lagade en grind som hade hoppat ur, släppte ut alla hästarna, fixade Elektro som skulle gå handikappsridning halv 10. Mockade halva storhäststallet och halva ponnystallet, fixade kraftfoder till alla hästar och sen fick jag gå på lunch :) Vid 1 tiden släppte vi in alla hästarna, vi spolade benen på alla storahästar och dom ponnyer med beskydd. Borstade av varenda en ponny som fanns i stallet, alla var något fruktansvärt leriga så det bara yrde damm runt dom, haha fyfan jag var helt grå av smuts när jag borstat ca 25 ponnyer ! ;) Sen gjorde jag iordning Musse till handikappsridning innan jag for hem.

Dagen har vart lite roligare än igår måste jag nog få säga ! Började med att släppa ut hästarna, mockade halva storhäststallet. Tog ut Nougat för en promenad, vi gick runt i ridhuset medan Rosanna red Killen ! Vi ströade, fodrade hö & kraft. Bytte lite hagar på vissa hästar, gjorde lite småsysslor hit och dit (minns inte vad jag gjorde där...) Åt iaf lunch vid 12 tiden, gick ut med Natasja igen, 20 minuter ut i skogen :) Vi förgyllde en liten tjejs dag tror jag bestämt ;) Hon och sin mamma och bror stod utanför ponnyhagen när jag kom med Natasja så ville dom klappa, och den där ungen vart ju skitglad, hihi söt ! 
Efter det släppte vi in hästar, spolade ben, jag städade uppe i klubbrummet, haha fyfan va skitigt det var däruppe ! xD Plockade in lite mer hästar innan jag for hem :)
Imogon är det ridning på praon, ska bli kul att komma upp i sadeln, har inte ridit på en vecka, håller på få hästabstinens här... xD

Nu får det vara, om ngn undrat ngt så är det bara att fråga !
Tänkte slänga upp en bild på Natasja, meeeen det funkade inte riktigt som jag hade tänkt, så det får bli bildlöst ;)

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0