Hopplektion - Big Indian

Lektionen gick ganska bra :) 
I uppvärmningen kändes han väldigt barnslig, han skulle gå 2,5 mil innanför spåret och ville verkligen inte lyssna för mina skänklar, kul.. Det redde vi upp med lite nojs och vilja, han kändes annars väldigt framåt och glad, så var han resten av lektionen !
Hoppade klockan, alltså runtrunt på en volt med fyra hinder, två brevid spåret på långsidorna & två på medellinjen på mitt volten (20m i diameter om inte ngn fattar).
Vi började med att hoppa två av hindren, otroligt nog var Indian jättelugn och lyssnade skitbra vilket jag inte hade tänkt mig ! Att rida alla 4 hinder efter varan funkade galant i höger varv, vänster varv for allt totalt ! xD

Nu ska jag försöka dra åt mig mitt täcke som Wilma av ngn konstig anledning har tagit av mig.. 
Godnatt ! :)
Just det, såhär såg Indianen ut när jag skulle borsta, jag kände verkligen "Nu, nu går jag hem" ↓ 
Jag avskyr av ngn konstig anledning till att borsta leriga hästar, jag avskyr det så sjukt mycket !

Bild från den underbara tävlingen med denna enorma häst !
Jag hatar verkligen när Indian hoppar 3 mil före, därav ingen eftergift, lite mycket häst att rida, men det löser vi ;)
Jörgen Wikstrand har tagit bilden
 
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0