Svar på Kommentar !

Anonym

Hej, hur har du lärt dig fotografera så bra? Har du lärt dig själv eller har du typ läst på någonstans? i så fall var? Och vad använder du för objektiv? tacksam för svar!! :))

Bara för att jag blir så glad över såna här kommentarer tänkte jag faktiskt att jag ska svara på den i ett inlägg :)

Jag är självlärd för det mesta ! Har frågat tips av fotografer och lite av mina vänner som håller på med fotografering. Jag köpte min första kamera, en Canon Eos 1000D slutet på 2009, med den lärde jag mig verkligen fota allt ! En mycket lätt kamera att lära sig på, så jag antar att det var ett väldigt bra sätt att lära sig fota på :) Jag har lekt fram alla bildresultat, kanske inte sportbilder och sådana, men bilder på t.ex. vatten, blommor, mina katter, landskap mm. Det är bara att fixa massor med olika inställningar tills man hittar den man är nöjd med ;)
Nu har jag ju en Canon Eos 60D och jag köpte ett litet "bättre" kitobjektiv med, Canon Zoom Lens 18-135mm IS 1:3.5-5.6 heter det, har ett macro också, Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro, Båda kostar runt 300€ :)


Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0