Helgjobb på Sleipner !

Jobbat i stallet idag, kom till stallet typ kvart över 8, vi började med att mocka alla spiltor (alla hästar hade fått mat redan) sen gick jag och åt en smörgås :)
Vi mockade alla boxar och packade alla påsar på förmiddagen så vi hade det ur världen. Jag tog ut Nisse på morgonen möttes jag av Ålands egen Nilenflod !! Pölen som hade bildats var gigantisk !! (ca 10m lång och den tog upp heeela vägen + lite till på bredden och ca 25cm djup!) Jag med mina risiga sneakers skulle då gå igenom dendär pölen, Nisse som gick så förbannat långsamt hjälpte inte heller, så mina skor vart helt galet blöta, på tillbaka vägen tog jag i för allt jag kunde och sprang över med tvåmila steg ! Vi fortsatte med att mocka boxarna och fixa påsar. Hästarna skulle in och ut hit och dit, vi lunchade hästarna och åt lunch själva i typ 2 timmar ! Sen tog vi in alla hästar som var ute och gav dom middagshö & kraftfoder (denna gång hade jag gummistövlar då hästarna skulle hämtas). Vi fixade det lilla som skulle fixas till och sen gick Jonna och red Snövit så jag tog Milen och ryckte hans man som jag hade fått order till att göra, hans man var så jääävla vidrig så jag tvättade den och sen vart hela han drabbad.. Ponnyn jag ska starta gjorde jag inget med, men han klarar sig ! Han är en fluffponny så han får vara som han är nu bara xD
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0