Kvällens ridlektion

Gick helt galet bra ! :D
Red Indianen och vi hade Gymnastikhoppning. Vi hade en linje på ena långsidan som vi hoppade ett par gånger. I uppvärmningen gick han ganska bra, vi red lite öppnor och slutor på ena långsidan och efter det började han slappna av mer och då gick han helt galet bra ! Sen började vi hoppa, jag hade ett lugnt och bra tempo genom hela serien, vi började med att sista hindret låg på ca 75, och höjde det sedan stegvis upp det till 120cm. Jag var helt övertygad om att han skulle stanna så jag förberedde mig lite på det då jag kände att han saktade in lite efter hindret före, men hästen tar i och hoppar det galant ! Jag vet att dendär hästen kan hoppa hus om han bara skulle få chansen att visa att han kan hoppa banor på 130, det är jag klart övertygad om. Hans dagar kommer dom också :) Men mitt hopprekord med honom som låg på 105 (barbacka) är nu på 120 (inte barbacka), så jäkla stolt ! 
Travade av och plockade undan hindren och sen for jag hem. 

Ska slå in ett tidsinställt inlägg med bilder till er så det kommer upp imorgon eftermiddag då jag inte kommer hinna sitta vid datorn imorgon, går i skolan från 9-2, sen ska jag och Emma fara å handla vid 3, och då ska jag ha ätit lite innan. Sen ska vi fara till Stallet och vara där ngn timme, sen har vi fysikprov på torsdag så jag måste plugga på det  . 
Finfina häst ! ♥ ↓ (Jag vet att han vill komma med mig i höst och plugga, han sa det till mig idag;))

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0