Dags för ny kamera ?

Jag sitter just nu och funderar vad som är felet på min kamera..
Den kan allt annat än urskilja färger från varandra och allting blir som en ända stor klump. 
 
Jag fick ett tips av dom på Cyberphoto hur jag kan kolla om kameran är slut eller om det är något annat (vilket jag inte skulle förstå vad) man ska lägga in en bra inställning och sen fota något detaljrikt, och sen lägga kameran på liveview läge och ta exakt samma bild, sen lägg in bilderna på datorn och zooma in till 100%, är det stor skillnad är kameran slut, vilket den nu i detta fall är. 
Jag mejlade över bilderna till han på Cyberphoto och nu väntar jag på vad han ska säga, antingen kan dom fixa det på service eller så tar jag ut ny på garantin. 
 
En ny kamera har jag verkligen inte råd med, skulle jag köpa nytt skulle det bli en 5D mark III eller en 1D X (båda ligger på 4 siffriga summor), men eftersom min mobil också är slut så får jag hoppas på att min kamera går att reparera med en tanke på att jag fortfarande älskar den :3
 
Ser ni skillnaden ? Förstår ni nu varför jag inte fotar längre ? ;) ↓
Min kamera har aldrig någonsin gett såhär dåliga detaljer på en bild, någonsin ! 






 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0