Visste du.. ?

•Att jag har en ganska rejäl klaustrofobi ?
→ Jag kan inte åka hissar, såfort det låter lite konstigt får jag sån panik att jag skulle kunna göra vad som helst för att komma ut därifrån, jag gick hellre uppför 20 trappor än att åkte hiss, jag satte mig ner i hissen när jag var mindre !
→ Jag får panik om jag åker färja om det gungar minsta lilla på havet, det behöver inte ens blåsa, jag inbillar mig att det gungar 10ggr värre än vad det egentligen gör. Jag sitter å håller i mig i allting jag kan få tag på !
→ Jag kan inte ha täcket över huvudet då jag sover, känner mig instängd och får ren panik. Jag skrek såfort någon la täcket över huvudet på mig när jag var mindre !
→ Jag kunde inte vara i ett rum med lampan släckt (om det var becksvart i rummet) när jag var mindre !

•Att jag har jättedåligt mörkerseende ?
→ Jag ser allting 10ggr mörkare än vad det är, står det en vit bil ca 50 meter bort (på natten/kvällen) ser jag den inte !
→ Kör jag på en väg på kvällen utan väglampor och jag möter en bil, ser jag absolut inget runt omkring !

Någon som vet hur man kan få bort dessa ?
Ganska hopplöst med att inte kunna åka färja utan att få panik då jag bor på en holme... ;)

 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0