Min Lördag

Eftersom jag inte orkade blogga igår och jag insåg att jag verkligen ville blogga om gårdagen så gör jag det nu istället ! :)
Jobbade i stallet igår, så var där mellan 8 & 4, allt funkade bra och hästarna var snälla, morgonlektionerna var inställda då det var -20 i rudhuset, fyfan va kallt ! Att jobba i stallet i -25 grader är inte något jag rekomenderar men det funkade bra sålänge man hade tjocka vantar och en jacka på sig ;) Inne i stallet var det ändå plusgrader så där kunde man springa runt utan jacka. 

Efter att vi jobbat fick jag lust att rida Ivory, haha nejmen inte riktigt ! Ina skulle rida Masa, så jag hängde på på Ior. Vi red dressyr i ridhuset, jag jobbade mest på att få honom lösgjord i alla gångarter och att han faktiskt gick att stanna.. Han är sån att man kan fan sitta å dra hur jävla mycket som helst och inget händer, sen när han väl stannar så fortsätter han gå efter typ 2 sekunder..
Det tog sitt lilla tag innan han faktiskt började söka sig neråt och höja ryggen, när han gjorde det kände jag igen honom från den tid då han var "ny" på ridskolan, inga ojämna gångarter, han galopperade faktiskt med heeeela kroppen och inte bara frambenen x] Från galopp till halt utan att jag ens behövde peta på tygeln, från halt till galopp med minimal skänkel. Öppnor, slutor funkade klockrent, skänkelvikningarna bara flög han iväg när man försökte sig på.. Han vart helt galet underbar och jag kommer leva länge på detdär passet !
Ska prova en LC på honom i vår hade jag tänkt ;)


Comments
Posted by: Maja

SV: Haha, absoluut intee ;)

2013-01-21 @ 19:49:36
URL: http://majjjus.blogspot.com

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0