Sharlies och min tid tillsammans !

7 februari 2010 träffade jag en underbar häst när jag följde med till min kompis medryttarponny. Det var första dagen jag träffade Sharlie, sen dess har det varit han och jag om man säger så !
Någon gång i början av januari sökte jag upp honom då jag inte hade träffat honom på lite mindre än ett år, jag tog mig i kragen ringde Petra och frågade om hon ville ha hjälp med honom,
den 3 mars 2011 pratade jag & Petra om ett och annat om honom. Ända sen den dagen har den hästen varit en del av mig, i början av april flyttade vi honom till travbanan, då jag började markträna honom, NH & frihetsdressyr. I slutet av juni började vi med inridningen, mitten på juli kunde vi sitta på honom och skritta utan ledare, han flyttades till jomala där jag inte var med honom lika mycket som på travbanan där jag hade honom varje dag ! Nu på senare tid var jag med Sharlie ungefär 1-2 gånger i veckan.
3 december 2012 var den sista dagen jag någonsin hade ngt med den hästen att göra, jag lastade ur honom från transporten åt den nya fodervärden, sen dess har jag inte petat på honom. Jag minns varenda en sak jag gjort med honom, jag kommer leva länge på det !! 

Igår var vi till ridhus med Sharlie och hans fodervärds andra häst, dom provade hoppa upp på Sharlie, och gissa vad ? Jo allt fungerade helt perfekt ! Dom har kommit lika långt som jag gjorde i inridningen. Efter det släppte vi hästarna lösa i ridhuset, jag testade om han fortfarande mindes något av frihetsdressyren, och han följde minsta lilla rörelse jag gjorde ! Fick även veta att hon kommer köpa honom idag, så från och med nu har jag tappat alla chanser jag någonsin haft när det gäller honom, det sög galet hårt !
Hoppas han får ett bra hem, det är han värd !






Den bästa hästen jag någonsin fått chansen att lära känna !

Comments
Posted by: Maja

Finaste nalle björn :( <3

2013-01-14 @ 17:33:34
URL: http://majjjus.blogspot.com
Posted by: Eve

den andra hästen är inte heller hennes, hon lånar bara olga medans ägaren flyttar. :P

2013-01-19 @ 12:32:32
URL: http://akaeve.blogg.se

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0