Terränghoppning

Red min (antagligen) sista ridlektion (hoppspecialen) på Sleipner ikväll, sorgligt men sant ! Började rida där november 2002 och har ridit där ända sen dess.
 
Ikväll var det iallafall terränghoppning på schemat, det var en bana byggd runt hela sleipner typ. Snacka om vilken bra benstyrka fälttävlansryttare måste ha för att orka stå upp en hel jävla terrängbana, jag kunde inte sitta i Indinanens stora galopp så jag stod upp hela tiden, och jag fick kramp i benen, haha nej inte kramp, men jag märkte att dom fanns där x] 
Indianen tyckte ivf det var superkul och sprang på som faan med spetsade öron och var skitglad ! Kul att få vara ute i skogen och galoppera istället för att sitta och nöta på hinder på en rutten gammal ridbana ;)
Vi red banan två gånger, första gången kollade han på precis allting som fanns i skogarna och buskarna och gasade på som faaan, jag kände att mitt i allt ta en skrittsträcka så hästarna skulle få andas lite mellanåt, det var nog något som Indianen glömde bort iallafall, haha ! 
Andra gången tittade han inte alls på saker i skogarna, han var mer kontrollbar och jag kunde sjustera tempot bättre. Pluto skulle ju trots allt hinna med ! Även andra rundan tog vi en skrittpaus och även lite mer trav (som oftast slutade med två steg trav innan han flög iväg i galopp igen).
Här red vi, vi började i en hage, hoppade en stock och sen runt hela den röda linjen och slutade utanför ridhuset ↓


Tog även 2 bilder på honom när vi skrittade av ↓ Bild 2, giraff ? Sen varför dom vände sig vet jag inte..

Comments
Posted by: Jörgen W

Terrängridning (medhoppning)...det roligaste som finns, både för ryttare och häst.
Inte skall du lägga av med Sleipner-lektionerna helt - Varför ?

Svar: Jo, jag flyttar till sverige i höst och pluggar så jag slutar helt med lektionerna där ! :)
Malin Mattsson

2013-06-05 @ 07:06:52

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0