Prao dag 1 - Räddningsverket !

Jag har det väldigt bra på min praoplats, känner mig som femte hjulet ibland faktiskt xD
Visst jag förstår det då det är svårt att hitta uppgifter till mig som prao elev utan någon som helst erfarenhet av detdär. Men det är kul att bara gå runt där och se viktig ut och lyssna på vad dom har att säga och se hur allt fungerar. 

Idag började dagen med att jag kom dit till 9, jag klampade in där och såg säkert lite smått förvirrad ut, för ja, jag var väldigt förvirrad ! Det stod två brandmän innanför dörren och glodde lite smått skumt på mig xD Dom visade mig ivf in där dom andra satt, så jag & ngn viktig person satt och pratade om lite allt möjligt. Sen kom han jag har stalkat hela dagen, han visade mig runt där inne i alla rum och det ena och det andra :) Fick även kläder jag ska ha på mig om det blir larm, jag ser ut som en dränkt kisse i dom enorma kläderna, visst det är väl gulligt det med x] Och Ja, jag ville ha en sån snygg jacka brandmännen har på sig, men neej, jag fick en halare, inte ok :(

Lunch en timme och sen tillbaka, då var det stationstjänst så han jag stalkat hela dagen stod och pysslade med dom masker rökdykarna har och vi babblade hej villt om allt och alla. Sen var vi ut och luftade skyliften en sväng. Eftersom den krånglade så mycket tog det ett tag innan vi kunde köra in skyliften. Sen var det kaffepaus och sen for jag hem :)

Lite långt inlägg här numen jag ville dela med mig av vad jag gjort idag :3

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0