Prao dag 2 - Räddningsverket !

Kom på att jag inte hade skrivit om min andra dag på praon !
Jag gick med Jocke idag också, det började med att Jocke gick och babblade med någon så jag stod och pratade med Jan om ambulanserna, så fick jag för mig att tvätta en ambulans, vilket jag gjorde. När jag hade skubbat klart gick jag och Jocke igenom ambulansens innehåll och hur allting fungerade i den !
När vi var klara närmde det sig lunch. Efter lunch for vi iväg till övningsfältet och provade på rökdykning, jag gick seriöst in i allting och jag kände påriktigt att jag skulle dö för varje sekund som gick.. Jag hade syrgas och mask på mig så det vart ju 100 gånger tyngre än väntat, kunde ju knappt ställa mig upp med dom på xD
Sen körde vi tillbaka till stationen och backade in bilen och tvättade av alla grejer som jag använt. Sen försvann Jocke någonstans så jag strosade runt därinne och pratade med allt och alla tills det blev fika :)
Och här kommer den största failen någonsin !
Jocke kom lite senare till fikat än alla andra, så folket därinne började undra vart han hade tagit vägen, så dök han upp där mitt i allt, så sa jag åt honom "Du är sökt", efter fikat gick vi ner till kontoret (vet inte vad det är för något rum som är brevid garaget, jag tycker det är ett kontor)
Så gav Tomas honom ett nytt uppdrag, ett gäng från tvärsan skulle komma dit och kolla på stationen halv 4, så sa han "Ja, eftersom praktikanten tycker jag är söt så är det inga problem!" Så alla därinne ba "Neej Jocke, hon sa sökt!" Så stod vi alla där och försökte övertala honom att jag sa att han var sökt, haha så sa ngn där "nej låt honom tro det, han lever länge på det"
hahah oh herregud xD 
Så hela dagen idag har dom gått runt och mobbat mig för det xD
 
Som sagt, det händer ganska mycket på mina dagar där ! ;)
Ni kan få en gammal arkivbild ↓

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0