Stallet lördag 30.03-2013

Tänkte säga först och främst, Måste på toa, brb !
Som jag sa innan så jobbade jag i stallet idag, kom dit till 8 fodrade alla hästar och satt täcke på dom hästar som skulle ha täcke på. Började mocka lite innan Jonna kom :) Allt flöt bra fram till lunch innan ponnyerna & Zigge skulle byta hage, först tänkte vi hämta alla ponnyer samtidigt men då hade Milen fått för sig att han inte skulle in, så vi började plocka in en ponny efter en annan. 4 av dom gick verkligen inte att fånga, sen kunde vi ta ut 2 av dom och tillslut vad Rocky & Emilio kvar ute ! Rocky gick, efter många om och men att fånga in. Milen som fortfarande var lika glad fortsatte att springa runt, så jag som då försökte stoppa upp hans fullfräs ponnygalopp fick ju också en del motion.
Jag försökte leka Tobbe Larsson och fånga hans uppmärksamhet, men nej, han kollade rakt in i träden istället och om jag kallade på honom så sprang han iväg xD
Efter ett tag så började han få mer uppmärksamhet på mig och lyssnade på mitt kroppspråk så jag kunde få honom att stanna då jag "bad" honom att göra det (ni vet, det nh/frihetsdressyrtönt som man är), eller ah, vända och galoppera lika snabbt åt andra hållet, haha ! 
Tillslut även här, efter många om och men (ja, jag hade jagat runt honom flera varv innan ! Vill han springa så får han väl göra det) Sen vart ponnyn trött och jag kunde sedan fånga honom, vääääldigt motvilligt xD
Fortsatte sedan att packa 60 påsar silage, vilket inte är så hälsosamt har jag kommit på då jag har sjukt ont i halsen efter dammet av silaget..

Kom hem helt slut efter dagen och nu tänkte jag glo på So Undercover :)
Lånade bild på Milen från Nathas blogg då jag inte har bilder på honom och för att jag inte var bra vän med honom idag.. ↓

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0