Strömsholm

Nu har jag 10 minuter på mig att berätta hur det gick och vad jag gjorde nere på Strömsholm !
 
Vi kom dit torsdag halv 6, allt började halv 7 så vi chillade en timme. Sen samlades vi och fick rum och ett litet intro av vad vi skulle göra, en trea kom och pratade med oss om allt och inget, lite senare kom ett gäng ettor som babblade bokstavligt talat på om allt och inget xD Vi bäddade och sånt och gick å la oss efter det.
Fredag morgon började vi med stalltjänst, mockade 3 boxar sen var allt klart. Vi åt frukost och sen gick vi mot stallet för att sedan få hästar och sedan gå ut mot ridhuset.
Jag började rida ett sto, jättefin ! Cajsa kallades hon iallafall, minns inte vad hela hennes namn är xD Men det funkade jättebra att rida henne ! Hon var mjuk och gjorde nästan som jag ville, hon var lite springig och det kändes inte så bra när hon körde upp huvudet i luften och sprang ! Men hon funkade jättebra sen när jag hittade henne lite mer :)
Levado, han jag red efteråt var ett helvete att rida.. Han var stel som faaan, var stenhård i munnen, menmen jag försökte rida honom så gott jag kunde ! Det kändes inte så bra.. Någon sekund innan vi skulle sluta så sökte sig hästhelvetet neråt, och just då skulle vi ge lång tygel ! Jag kände verkligen att jag kunde ridit honom 5 minuter till så hade det kanske gått lite bättre med honom :)
Sen gjorde vad vi ville till lunchen så jag gick med pappa till Markan och drack varm oboy, sen lunch, efter lunch var det info i knytpunkten och sen skrev vi ett prov, fick förövrigt hjärnsläpp så jag skrev nu vad som kom upp i huvudet xD
Sen var det bara att dra sig hemåt. Jag hoppas verkligen att jag kommer in där i höst, skulle vara så sjukt kul !

Nu ska jag glo på TV ivf, programmet jag ska glo på började lixom för 5 minuter sen :)
Bild från ig som jag tog på 2 stall & 2 ridhus ↓

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0