Dressyrträning - Pluto

Red dressyr på Pluto idag ! Vi testade ett annat bett, nämligen pelham. Han vart en helt annan ponny, så jäkla fin ! Jag behövde inte ens peta på tygeln så hade jag honom där jag ville ha honom, i galoppen behövde han mer stöd än skritten & traven. 
Vi red förvänd galopp, först serpentiner med bibehållen galopp hela serpentinerna ut. Sen red vi vänd över banan i bibehållen galopp, han gick jättefint !
Först va han skitseg, han gick med bromsen i hela tiden och det berodde på ett nytt bett han inte var van vid, när han insåg att jag knappt höll i honom alls började han acceptera bettet mer och gick som vanligt. Fick driva som faaan i början !
Det skönaste var att jag kunde ha glapp tygel och att jag kunde fokusera mer på min ridning än på att han är ofokuserad och allmänt jobbig :)
Ni kan få en bild från en allmänt dålig och misslyckad tävling ! ↓

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0