Tisdag och en värdelös fas

Dagen började lite lätt och sexigt med en luciaövning som faktiskt gick mycket bättre än igår! Tror däremot att min röst börjar klaga lite med en tanke på att jag alltid försöker överrösta alla 25pers som står och skriker och försöker överrösta varandra och där mitt i högen står jag och försöker överrösta alla för att få alla att tystna, funkar riktigt bra, haha?
Rösten sprack 2 gånger när jag sjöng idag, så inte okej!?
 
Ridning på eftermiddagen, fick rida en ny häst för mig idag, Rallye! Jättetrevlig häst som gjorde rätt osvosv, men min ridning kan ta sig.. Jag vet inte vad jag kommit i för svacka.. Förra veckan gick det rätt åt pipsvängen och nu idag gick det inte heller så bra! 
Vet inte vad jag gör, men vad jag nu gör så ska jag ta och hitta problemet och ta bort det, hatar verkligen när det går dåligt på en ridlektion. Vem gör inte det lixom? ;)
 
Egentligen vet jag inte varför, hästen går ju ändå rätt bra ibland, och såfort jag ska göra någon övning eller något så bara far allt och jag blir helt super förbannad på mig själv för att jag inte rider likadant som jag gjorde innan jag red iväg på en övning.
Ska nog bli bra med lite lov så kan jag få skritta ute i skogen med Sharlie ett par dagar och filosofera varför det går så sjukt dåligt hela tiden!
 
Jag tog mig iallafall samman efter lite utbrott på mig själv där och i slutet gick hästen som jag ville och det vart lite bättre än på själva huvudövningen!
 
Usch fy och blä! Jag vet att jag kan rida bättre än såhär, nu kämpar vi vidare! Pepparpeppar!
 
Ha det bra!
Har nu ingen bild på Ralley, men bjuder på en på finaste Sharlie från i somras istället!
 
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0