Fredagsseg och Dressyrlektion

Jaha, bara helgen kvar på veckan nudå, snacka om att tiden bara flyger iväg ! Det är snart sommar och jag är för första gången i världshistorien inte sugen på att ha sommarlov alls ! Jag vill inte lämna Strömsholm och alla människor för att isolera mig på Åland i 3 månader...? 
Att lämna alla så lång tid efter att ha bott och levt ihop med dom i lite på 8 månader, man blir ju lite fundersam om man kommer klättra i taket efter en vecka ! x]
Dock tror jag sommaren kommer gå jäkligt fort, ska börja jobba typ direkt jag slutat skolan och jobba ända fram tills att skolan börjar igen. Brist på saker att göra tror jag nämligen inte jag kommer få !
 
Som jag skrev i rubriken är det fredag idag och dagen bestod av en ridlektion, Dressyr på Chapano ! Oh, herregud vad kär jag vart ! Han va lite slingrig och ormig och jag märkte att man behöver ha rätt mycket ben på honom för att han ska gå rakt. Annars var han verkligen urtrevlig !!
Vad jag hört kan han va helt dum i huvudet vissa dagar och andra dagar gå som en klocka, han har något beteende ingen kan förklara varför han har.. ? Skum häst.. x]
Han fungerade iallafall jättebra idag, red lite galoppfattningar och tempoökningar i trav, mjuk och trevlig, kanske lite seg emellanåt men annars hade han ett bra friskt tempo framåt.
Verkligen hur nöjd som helst med honom idag, han vart riktigt fin !
 
Nu har jag duschat, målat tånaglarna och nu sitter jag här och lyssnar på musik och filosoferar på vad man kanske skulle ta och göra sen !
Imorgon är det Kinda som gäller, Malin ska starta fälttävlan och tvingade med mig, upp halv 6 och kameran med så det lär väl komma nya bilder, dock ska det regna så vi får se ! ;)
 
Chapano ♥ ↓
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0