När kommer världen bli svart-vit?

Jag läser överallt hela tiden om att allt som skapas och tillverkas i världen är rasistiskt hit och dit, jag blir bara helt sjukt trött på allt och nu kände jag för att skriva av mig.
 
För det första, hur kan en glass vara rasistisk? En chokladpralin? Allt nu för tiden framstås som rasistiskt och nasistiskt! Att ta bort Svenska traditioner för att invandrarantalet stiger i Sverige förstår jag mig verkligen inte på. Att klippa bort olika scener ur den urgamla traditionen att kolla på disney på julafton, att plocka bort en docka här och ett ord och en annan scen här, vad gör det för skillnad?
Låt alla traditioner vara, det var väl snack om att inte få fira midsommar förut?
Att Svenska flaggan skulle bytas ut för att den kan vara kränkande? Det är en tygbit som visar att Sverige ligger där det gör.
 Har politikerna tänkt på hur Svenskarna känner?
 
Förut hörde man aldrig något snack alls om att vissa traditioner skulle tas bort och allt var frid och fröjd, vart tog det vägen? Bara jag som funderar på vart världen är påväg?
 
Att inte få baka pepparkakor på lucia, vad är det för idé? En pepparkaka är brun, det är ingenting man kan ändra på.
Svenska traditioner som att sjunga Den blomstertid nu kommer på avslutningarna i skolan ska tas bort, inge mer gå i kyrkan med skolan runt högtiderna, det är barn, det enda jag tänkte på när jag satt där i kyrkan var hur jag lättast skulle kunna smyga ut därifrån utan att lärarna märkte något eller hur jag skulle skratta tystast tillsammans med mina vänner för att inte störa. Inte tänkte någon, inte ens lärare, präster, hur det kan det vara negativt?
 
En glass då, hur kan den vara nasistisk? Det är en glass, en svensk glass, men ett svenskt namn. Nu är det på tal om att glassen är nasistisk, 88:an, den gamla favoriten som hängt med ett tag, nu ska den tas bort för att den heter 88:an, det är tydligen siffran som nasisterna hade på kläderna för att få fram Heil Hitler. Då tänker jag såhär.. Vi är i SVERIGE, det är ett svenskt namn, så många tyskar finns det väl inte här? Låt 88 vara en siffra, det finns fler siffror som är opassande.
 
Och sen läste jag idag om att ett konditori blivit stämt för att ha bakat en chokladkaka, den var brun och hade ett ansikte på sig. Choklad är gjord på kakaobönan som nu råkar vara brun, även där finns det inget man kan göra! Förbjud chokladen och lägg ner med allt snack om att choklad är rasistiskt pga att den nu råkar vara brun. Dessa pralinaskar där det är en vitchokladspralin i mitten, varför har ingen tagit upp det? 
 
Dessa högtider då, vi kanske inte har samma högtider i alla olika kulturer, dethär är Sverige, lev med det och anpassa er efter högtiderna och traditionerna. Jag som inte är från Sverige har märkt att det inte firas lilla jul här, klagar jag? Nej! Visst, jag saknar att inte fira lilla jul då det är riktigt mysigt att sitta hemma med familjen och äta julmat och öppna ett eller två paket, julstämningen märks och alla går runt och önskar alla en glad lilla jul.
 
Skulle vi åka till ett annat land med annan kultur än den vi har här i Norden, skulle vi få åka dit och ändra på deras traditioer, flytta runt på deras högtider och ta bort hela landets traditionshistorik? Nej, vi skulle bli utkastade direkt och vi skulle inte få rubba en enda lag.
Varför är det så att vi ska ändra Sverige efter andra kulturer? 
En färg är en färg, det har bara blivit så, snälla, se skillnad på färger och hudfärger!
 
Låt Sverige vara Sverige och håll det svenskt.
Jag är en stolt Ålänning och har alltid sett upp till Sverige!

Comments
Posted by: Svensk

Tyvärr är antirasisterna i Sverige mycket högljudda. Vissa får dessutom betalt av staten för att gnälla (Afrosvenskarnas riksförbund t ex), och det bidrar förstås till att de blir ännu mer högljudda. De etablerade tidningarna hatar Sverige och riktar sin propaganda främst mot naiva ungdomar som är den mest lättpåverkade gruppen i samhället.

Men vanligt folk börjar se vad det är som händer. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Vi är väldigt många svenskar som kommer att stå upp för vårt land och våra traditioner.

2014-11-20 @ 01:24:33

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0