Back in business!

Nu tänkte jag att det är dags att dra igång bloggen igen! Har sånt sjukt sug efter att få blogga och satsa på den!
 
För den som kanske inte vet så har jag äntligen fått hit Sharlie och han är nu en del av min vardag som min egen häst! Efter 4 års tjatande och gnatande, med extremt mycket lycka och skratt blandat med 1 miljon tårar gav mina föräldrar efter och jag står nu som ägare till den hästen jag vägrat ge upp om efter alla dessa år. Tror faktiskt inte jag varit så envis om en och samma häst så länge förut, haha!
 
Hur som helst så är han är och vad planen var så tänkte jag sätta igång honom det första jag tänkte göra när han kom hit då träningsmöjligheterna är oändliga! Men, där kom det välkända menet igen som alla känner igen. Men så här ligger det till. Mitt under denna cirkus att få in min extremt svårlastade häst i transporten så har han dragit på sig någon slags skada/muskelspänning vid länden så jag har inte kommit någonstans med att sätta igång honom.
 
Jag velar över om det är en låsning eller om det är någon muskelsträckning, han skrittar utan problem, men när jag ber honom att trava sätter han gång och sparkar och bockar. Eftersom jag känner honom så väl så vet jag att han aldrig har gjort så innan, så något fel som är trasigt är det iallafall, vi märkte även när vi skodde honom att han var väldigt svår att sko vänstersida..
Märker även nu att kratsa vänster benpar är väldigt mycket svårare än att få hålla i höger benpar, och det är ett väldigt bra tecken på att det inte är som det ska.
Samtidigt var han väldigt motvillig på att galoppera på en snöfylld åker, och vilken häst vill inte galoppera på en stor fet åker? Han galopperade väldigt motvilligt, bockade och sedan stannade han och inte gick en meter till. DÄR hittade jag ett fel iallafall! Sharlie älskar att galoppera och skulle gärna galoppera hela livet ut om han skulle få det.
 
Är det någon som vet vad problemet kan vara?
Han är satt på vila nu och promeneras dagligen, tänkte prova sitta upp på onsdag och se om problemet fortfarande sitter i, han har vilat i 1 vecka på måndag. Den 27 har vi tid bokad nere på hästsjukhuset för kiropraktik, kul start! 
 
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0