Söndag

Började dagen med att åka till stallet vid 11, för att jag kände mig så extremt snäll mockade jag åt Carro & Malin samt fyllde på spån i boxarna.
Lunchfodrade alla hästar och fixade foder etc till Sharlie, inte så kul att läsa i detalj vad jag gjorde i stallet idag då alla hästägare gör ganska exakt samma saker och ni vet vad som ska göras och jadajada!
 
Jag tog en promenad med Sharles idag, gick mot Strömsholm och klättrade i backarna uppe på åsen. Hittade en jättedryg backe uppför som han tyckte var extremt jobbig då han flåsade järnet när vi var uppe, haha!
 
Något som Sharlie har extremt svårt för är järnvägsspåret som han nu tyvärr måste gå över varje gång han ska till Strömsholm så vi stod såklart och bråkade lite där.. Lite övertalning och han gick över väldigt fundersam, jag vinner alltid! ;)
 
På eftermiddagen hade jag eftermiddagsstalltjänst i Norra och Röda stallet, mockade lite boxar där också, fodrade lite, hämtade in lite hästar från hagen, visiterade 10 hästar och krattade stallgången. Klippte även Sonora idag! Hon var såklart extremt rädd för klippmaskinen men hon höll sig lugn och klarade av att få hela kroppen klippt. Sen hur bra det vart är en annan femma, hehe.. Jag gjorde så gott jag kunde då hon började sparka om det vart för obekvämt..!
 
Jag tror faktiskt Sharlie börjar bli bra i ryggen nu! Jag kratsade alla hans hovar utan problem idag, förut har jag knappt kunnat kratsa hans vänster benpar. Nu kunde jag till och med lägga hans bakhov och vila på mitt knä en ganska bra stund! Framsteg!
 
Och något ni kommer få se mycket av här på bloggen är bilder jag tagit på Snapchat, så överlev tack! 
 
Sonora 
 
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0